Produsele tradiţionale din magazinele româneşti nu sunt mereu ceea ce par... Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor semnalează că în comercializarea alimentelor sunt folosiţi tot mai des termeni ce induc ideea falsă de produs tradiţional românesc. Aceasta este principala concluzie a verificărilor realizate de ANPC la nivel naţional.
Aproape 300 de comercianţi de produse alimentare, din cei 402 verificaţi de ANPC, au fost depistaţi cu nereguli. „Parizer ca la bunica”, cu E-uri, fasole chinezească ambalată în România, salam de casă şi cârnaţi afumaţi, zacuscă, snacks-uri din cartofi sau covrigei superiori cu oregano – toate acestea purtau eticheta de produs „tradiţional”, fără a fi atestate ca atare.
Din peste 600 de tone de alimente vândute ca „produse tradiţionale”, inspectorii ANPC au stabilit că 594 de tone, respectiv 97%, nu se încadrau în prevederile legale privind protecţia consumatorilor. Neregulile au fost identificate în supermarketuri, în magazinele proprii ale fabricilor, dar şi la târgurile tradiţionale organizate frecvent în întreaga ţară. Inspectorii ANPC au aplicat astfel amenzi în valoare de aproape 1 milion de lei.
Inspecţia ANPC, realizată la nivel naţional în luna octombrie, a vizat legalitatea utilizării termenilor „tradiţional”, „reţetă tradiţională” şi a alimentelor cu indicaţie geografică sau cu denumire de origine.
Produsele tradiţionale din magazinele româneşti nu sunt mereu ceea ce par... Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor semnalează că în comercializarea alimentelor sunt folosiţi tot mai des termeni ce induc ideea falsă de produs tradiţional românesc. Aceasta este principala concluzie a verificărilor realizate de ANPC la nivel naţional.
Aproape 300 de comercianţi de produse alimentare, din cei 402 verificaţi de ANPC, au fost depistaţi cu nereguli. „Parizer ca la bunica”, c