Chevrolet a pregatit atent lansarea modelului sport Camaro pe piata europeana, unde a lipsit timp de zece ani, aducand in Croatia reprezentanti din cateva tari pentru a testa puterea motoarelor americane V8 la viteza regulamentara pe sosele si la turatie maxima pe pista unui aeroport.
Primul Camaro a iesit pe strazi in urma cu 44 de ani, cea de-a doua generatie in anul 1970, cea de-a treia in 1982, cea de-a patra in 1993 (cand a aparut si modelul decapotabil), iar cea de-a 5-a in 2010.
Pentru acest eveniment, marca americana a pus la dispozitie zece autoturisme Camaro cu motorul V8 de 6,2 litri 405 cai putere (transmisie automata in 6 trepte) si 432 cai putere (transmisie manuala in 6 trepte), atat coupe cat si cabrio. In Europa va fi comercializata numai varianta V8 in echiparile de top.
Chevrolet a ales Croatia pentru ca a vrut sa ne simtim la volanul lui Camaro precum in filme, coasta croata fiind renumita pentru porturile turistice unde isi ancoreaza iahturile cei mai cunoscuti miliardari ai lumii (Abramovici).
Este pentru prima data cand conduc un autoturism cu un motor de peste 6 litri, extrem de greu (aproape 2 tone) dar si de puternic, iar Chevrolet stia asta, de aceea a planuit totul pana la cel mai mic detaliu. Dupa ce am vazut trei puncte de interes turistic si ne-am obisnuit cu masina, drumul ne-a dus direct la aeroport, insa nu sa luam avionul ci sa vedem ca bolidul american nu are limite.
Pentru test am ales un Camaro Convertible galben cu transmisie automata (405 CP), pentru ca aceasta culoare i se potriveste cel mai bine.
In drumul ocolit spre aeroport am facut prima oprire la 12 km de orasul Zadar, intr-un port cu iahturi (Dalmacija Sukosan), unde am atras priviri si am facut Camaro decapotabil pentru a ne bucura de aerul de mare si de cele 22 de grade Celsius. La peste 90 km/h, placerea nu mai este la fel de