Poziţionată între ţările din al treilea val al lansărilor iPhone 4S, România a fost o rudă săracă şi în cazul spectacolului lansării oferite de Apple cu ocazia prezentării fiecărui gadget. Dacă în străinătate oamenii au aşteptat la coadă, cu pancarte şi mesaje în memoria lui Steve Jobs, la noi, lansarea a strâns aproximativ 200 de persoane. În mare parte însă, publicul a fost format din gură-cască şi vedete, trecătorii din incinta mall-ului în care s-a organizat evenimentul făcând pelerinaj la cele patru 4S-uri amplasate în afara magazinului care puteau fi testate.
Steve Jobs respecta nu numai procesul de creaţie al unui produs şi roadele finale, minunatul design şi curbele perfecte. Fondatorul Apple a fost un artist al prezentărilor, al aşteptărilor. A transformat fiecare lansare oficială a produselor firmei californiene într-un drog aşteptat de milioanele de fani din întreaga lume. Un produs Apple aduce un reflex condiţionat: „trebuie să-l am", îşi spun pasionaţii. Controversat şi venit chiar la două zile înaintea de moartea lui Jobs, iPhone 4S, este, aşa cum a spus directorul Vodafone România, Mihai Ghyka, „ultimul moment de geniu al lui Steve Jobs".
Apple îşi spală păcatele
La ora 22.30 în faţa magazinului de la etajul 1 al mall-ului Plaza erau în jur de 200 de persoane. Într-un colţ stăteau, ca membrii unui cult, bloggerii români, în frunte cu Cabral şi cu Cristian China - chinezu.eu - numit de Cabral „sufletul bloggerimii române". În interiorul magazinului puteau fi văzuţi conversând Robert Turcescu şi Andreea Raicu, iar mai retrasă, Anda Adam, fană declarată a produselor Apple.
Până la urmă, nu se putea înţelege dacă este vorba despre un eveniment monden sau despre simpla prezentare a unui gadget. Apple a învăţat, şi i-a educat pe operatori să facă la fel, să transforme iPhone 4S într-un manechin pe podiumurile celebre ale l