Albalact Alba Iulia, cel mai mare producător independent din industria laptelui, a obţinut în primele nouă luni ale anului afaceri de 246,2 mil. lei (56,5 mil. euro - la cursul actual), în creştere cu 34,32% faţă de perioada similară a anului trecut.
De asemenea, profitul companiei a avut o evoluţie pozitivă, ajungând la 3,5 mil. lei (0,8 mil. euro), faţă de 2.4 mil. lei în aceeaşi perioadă din 2010. Albalact este prima companie din domeniu care şi-a anunţat rezultatele financiare pentru primele nouă luni ale anului, însă este singura listată la bursă, fapt ce o obligă să îşi publice rezultatele trimestriale. Aceasta este o veste bună pentru piaţă, în condiţiile în care consumul a continuat să scadă în primele luni ale anului cu peste 5%, urmând trendul din ultimii doi ani.
"Piaţa lactatelor se află în continuare sub presiunea crizei de materie primă, a preţurilor, a scăderilor de consum şi a puterii slabe de cumpărare. Am investit resurse importante anul acesta pentru lansarea unor produse noi şi a unor campanii noi, dar am făcut eforturi mai mari şi pentru reducerea costurilor, ca să ne menţinem profitabili. Creşterea businessului şi câştigarea unor noi cote de piaţă sunt în continuare o prioritate, dar vrem să păstrăm profitabilitatea", a spus Raul Ciurtin, preşedintele şi directorul general al Albalact. El a mai adăugat că până la sfârşitul anului compania va finaliza investiţiile noi în liniile de producţie de la fabrica din Oiejdea, dar şi la fabrica Rarăul - cumpărată în 2008. Acestea sunt singurele fabrici din portofoliul companiei.
În ceea ce priveşte planurile pentru anul viitor, Albalact intenţionează să dezvolte portofoliul de produse şi să intre pe categorii noi.
"Piaţa lactatelor încă are segmente cu perspective mari de creştere din punct de vedere valoric şi vrem să ne dezvoltăm pe aceste oportunităţi", a mai spus Ciurtin,