Ziarul Financiar a început săptămâna trecută să prezinte povestea celor mai importanţi 1.000 de oameni din businessul autohton prin prisma afacerilor pe care le conduc, a evoluţiei profesionale şi a studiilor absolvite pe baza datelor culese de ZF pentru realizarea anuarului "Who's who in business. Cei mai importanţi 1.000 de oameni din business".
Sergiu Mititelu, 44 de ani, este unul dintre cei mai longevivi manageri români din industria alimentară, el aflându-se la conducerea producătorului din industria lactatelor Hochland România încă din 2006. Deţinătorul unui Executive MBA Asebuss, Sergiu Mititelu a fost group brand manager al producătorului de ţigarete Japan Tobacco International (JTI) România timp de doi ani înainte de a ajunge în industria lactatelor.
Mititelu face parte din echipa de management a companiei Hochland România, unul dintre primii cinci producători ai pieţei locale a lactatelor, de doisprezece ani. Şapte dintre ei şi i-a petrecut ca sales & marketing manager, iar din 2006 se află la conducerea operaţiunilor locale ale grupului german.
De la preluarea mandatului său, Mititelu a crescut cifra de afaceri a Hochland România şi a menţinut compania în topul producătorilor de brânzeturi în ciuda faptului că numărul competitorilor s-a mărit după ce giganţii Lactalis, Müller şi Tnuva au investit în România.
Hochland România, producătorul gamei de brânzeturi Hochland, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 192 mil. lei (45 mil. euro), în uşoară scădere faţă de anul precedent, dar şi-a îmbunătăţit profitul brut de la 8,7 mil. lei în 2009 la 13,2 mil. lei (3 mil. euro) anul trecut.
Compania are 360 de angajaţi. Hochland a achiziţionat două fabrici pe plan local, la Sighişoara (unde produce brânză topită) şi Sovata (unde se produce caşcaval), în perioada 1998-1999, dar în portofoliul companiei intră ş