Noul Peugeot 208 va fi disponibil în primăvara lui 2012. Un model urban, de segment B, fabricat încă din momentul lansării în două versiuni de caroserie, cu 3, respectiv 5 uşi. Conştienţi că un simplu face-lift nu mai este suficient, specialiştii Peugeot au încercat să rescrie cartea regulilor după care au fost realizate modele precum 205, 206 şi 207. Aceste principii au fost regenerate şi astfel a apărut noul Peugeot 208. Inginerii francezi au vrut un model care se adresează unei mari diversităţi de clienţi. Ei şi-au terminat treaba. Acum piaţa va decide dacă au lucrat bine sau nu...
Arhitectura
Soluţiile tehnice aplicate îl fac un vehicul mult mai uşor decât predecesorul (-110 kg în medie comparativ cu 207 şi nu mai puţin de -173 kg pentru o gamă care începe de la 975 kg), aerodinamic şi foarte compact (-7 cm în lungime şi -1 cm în lăţime). Aceste beneficii sunt accentuate de spaţiul pentru ocupanţi mult mai mare, +5 cm în zona genunchilor pentru pasagerii din spate şi un plus de 15 dmł în volum, ca o dovadă a performanţei arhitecturale optimizate. "În comparaţie cu 207, ne-am dorit o maşină mai mică în exterior şi mai mare în interior", afirmă Cristophe Clochard, Director Consolidare 208.
Stilul
Grila, semnătura blocurilor optice frontale, luminile spate în formă de bumerang - fiecare detaliu este desenat în raport perfect cu echilibrul maşinii, structurat pe o "coloană vertebrală", care este şi mai vizibilă pe plafon. Cele două caroserii au avut parte de tratamente complet separate, diferenţele fiind cele mai evidente în cazul "aripilor" spate ale versiunii în trei uşi, detaliul respectiv rememorând unul dintre fraţii mai bătrâni. "Puterea lui 208 se află în stilul său: este o adevărată minge de energie. Are potenţialul de a mulţumi pe oricine, fără să fie un compromis, la fel ca o piesă muzicală care atinge sufle