Producătorii de anvelope recomandă schimbarea pneurilor de vară cu cele de iarnă imediat ce temperatura scade sub +7 grade Celsius. "Maşinile ar trebui să aibă montate anvelopele de iarnă din luna octombrie până în aprilie sau după ce temperatura exterioară scade sub +7 grade Celsius", sună sfatul unui reprezentant al unui producător de anvelope. Sub această temperatură, cauciucul utilizat la fabricarea anvelopelor de vară devine rigid, ceea ce duce la scăderea aderenţei lui pe asfalt.
"Anvelopele de iarnă sunt fabricate dintr-un cauciuc care fac ca acestea să rămână elastice la temperaturi sub zero grade Celsius", au mai explicat aceştia.
Testele efectuate de un centru independent au arătat că, pe zăpadă, un automobil echipat cu anvelope de iarnă poate frâna în condiţii mai bune de siguranţă, distanţa de frânare reducându-se cu 31 de metri în cazul folosirii anvelopelor de iarnă, comparativ cu o maşină dotată cu anvelope de vară.
"Anvelopele de iarnă conţin un amestec de cauciuc cu silica. Acesta le menţine flexibilitatea în timpul iernii. Este important ca atunci când temperaturile scad, anvelopele să rămână flexibile, reducând astfel semnificativ distanţa de frânare şi sporind aderenţa. Pentru a îmbunătăţi tracţiunea şi manevrabilitatea autovehiculului, anvelopele de iarnă sunt prevăzute cu lamele care acţionează ca nişte "gheare" care se înfig în zăpadă", au declarat reprezentanţii Michelin România.
"Cauciucul utilizat la fabricarea anvelopelor de vară devine rigid la temperaturi sub +7 grade Celsius, iar aderenţa acestora la carosabil se reduce", avertizează reprezentanţii Continental.
De asemenea, Pirelli atenţionează că anvelopele de iarnă trebuie să aibă o adâncime minimă de 4 mm a profilului din banda de rulare a anvelopei. "Sub acest nivel performanţele pe suprafeţe acoperite cu zăpadă sunt diminuate considerabil, însă îşi păst