Ford a început să producă în serie la uzina din Koln cel mai mic motor pe benzină al constructorului auto, EcoBoost de 1 litru, propulsor care va fi fabricat şi la Craiova din prima parte a anului viitor, a anunţat miercuri compania.
Motorul va echipa în primă fază versiunea europeană a modelului Ford Focus, urmat la scurt timp de B-Max şi C-Max.
Propulsorul va fi fabricat şi la uzina Ford de la Craiova începând cu prima parte a anului viitor, producţia anuală urmând să ajungă la 350.000 de unităţi în următorii ani.
EcoBoost de 1 litru este cel mai mic propulsor Ford pe benzină.
"Blocul motor al unităţii EcoBoost, deşi de dimensiuni reduse, furnizează până la 125 cai putere şi o valoare maximă a cuplului de 170 Nm, ceea ce îi conferă cel mai ridicat nivel de putere întâlnit până în prezent la un motor de serie Ford", se arată într-un comunicat al Ford Europa.
Primul model echipat cu noul motor, Ford Focus, va avea un consum de carburant de 5 litri la suta de kilometri şi emisii de dioxid de carbon de 109 grame pe kilometri, în versiunea cea mai puternică de motorizare, de 125 cai putere.
Ford a început să producă în serie la uzina din Koln cel mai mic motor pe benzină al constructorului auto, EcoBoost de 1 litru, propulsor care va fi fabricat şi la Craiova din prima parte a anului viitor, a anunţat miercuri compania.
Motorul va echipa în primă fază versiunea europeană a modelului Ford Focus, urmat la scurt timp de B-Max şi C-Max.
Propulsorul va fi fabricat şi la uzina Ford de la Craiova începând cu prima parte a anului viitor, producţia anuală urmând să ajungă la 350.000 de unităţi în următorii ani.
EcoBoost de 1 litru este cel mai mic propulsor Ford pe benzină.
"Blocul motor al unităţii EcoBoost, deşi de dimensiuni reduse, furnizează până la 125 cai putere şi o valoare maximă a cuplului de 170 Nm, ceea ce îi con