Construită special pentru cei 2.000 de angajaţi ai companiei Nokia, în gara din Jucu de Jos opresc doar două Personale, ce transportă, în medie, câte 30 de călători.
Numită oficial „punctul de oprire feroviar Jucu de Jos", gara de la Nokia a fost construită între 2008 şi 2010 la doar doi kilometri distanţă de staţia de cale ferată din comuna Jucu. Poate şi din cauza acestei apropieri, localnicii nu înţeleg care este utilitatea gării ridicate chiar în faţa fabricii de telefoane mobile.
Voicu Vojbos locuieşte în satul Răscruci, care aparţine de comuna Jucu, şi spune că trece frecvent cu căruţa chiar pe lângă gară. „Eu n-am văzut niciodată un tren oprit aici. Nu cred că e folosită", spune bărbatul. Afirmaţiile lui sunt susţinute de Lucian Pop, un alt localnic. „Acum, dacă pleacă Nokia, n-o să folosească deloc. Noi, localnicii, nu o putem folosi, că e situată departe de case", spune Pop.
Mica staţie de cale ferată nu e inclusă nici în Mersul trenurilor, iar angajatele CFR de la Informaţii le spun călătorilor că singura metodă de a ajunge la fabrica Nokia e prin staţia Jucu, pentru că la Jucu de Jos nu opreşte niciun tren.
Prima gară ecologică din România
Reprezentanţii companiei CFR Călători susţin însă că două personale, unul care circulă dimineaţa şi unul după-amiaza, opresc în staţie. Este vorba de trenurile P 4302 şi P 4308, care circulă pe relaţia Cluj - Dej. „Traficul prin această staţie este redus. Vom vedea din decembrie dacă vom menţine această oprire în mersul celor două Personale", a declarat Vasile Secară, directorul Regionalei CFR Călători Cluj. Potrivit datelor statistice ale CFR Călători, fiecare tren transportă, în medie, câte 30 de călători până la gara Nokia. Secară spune că la momentul construirii staţiei se preconiza transportul zilnic de la şi spre locul de muncă a circa 2.000 de angajaţi ai compani