Şoferii trebuie să scoată în acest an din buzunar mai mult cu cel puţin 10% pentru a-şi pregăti autoturismele de sezonul rece. Mai au la dispoziţie două săptămâni. De anul trecut, echiparea automobilelor cu anvelope de iarnă este obligatorie de la 1 decembrie.
Cauciucuri pe rafturi, pe jos, peste tot. Vânzătorii şi-au scos marfa chiar şi pe marginea drumurilor. Răcirea vremii s-ar părea că ar trebui să le îngroaşe pungile. Comercianţii de anvelope se plâng însă că au vânzări mai proaste ca în 2010. „Unii şoferi şi-au echipat automobilele de anul trecut, alţii îşi cumpără pneuri second hand, care sunt mult mai ieftine", explică Ion Rotari, vânzător la o companie de producere şi comercializare a anvelopelor. Nici mecanicii de la vulcanizări nu se laudă deocamdată cu o avalanşă de clienţi. Radu Luţa, specializat în montarea pneurilor, recunoaşte că toamna aceasta nu-i merge ca pe roate.
„Anul trecut majoritatea şoferilor au venit la vulcanizare abia când au dat primii fulgi şi au trebuit să stea ore în şir la rând. Acum lucrăm mai lejer, căci e cald afară. Dacă va trebui, vom lucre până noaptea, dar şi în zilele de odihnă", spune bărbatul. Legea îi obligă pe conducătorii auto să utilizeze doar cauciucuri de iarnă de la 1 decembrie şi până la 1 martie.Neechiparea corespunzătoare, în afară de faptul că pune viaţa şoferilor în pericol, mai presupune şi amenzi de 100-200 de lei. Anul trecut, agenţii de circulaţie au întocmit 390 de procese-verbale pentru astfel de încălcări. Dana Andronic, ofiţer de presă la Poliţia Rutieră, susţine că în Moldova nu există un act unic ce ar stabili caracteristicile cauciucurilor de iarnă. „Pneurile de iarnă au iscripţionate pe partea laterală literele „M+S" sau imaginea unui fulg", a menţionat Andronic.
LANŢURI ANTIDERAPANTE PENTRU CAMIOANE
Igor Belinschi, mecanic la un service auto din Capitală, le explică şoferilor î