- Social - nr. 888 / 11 Noiembrie, 2011 …Aceasta este concluzia unui studiu al companiei GfK, potrivit caruia romanii au cheltuit cu 15% mai mult pentru alimentele de baza, desi au consumat mai putin, decat in aceeasi perioada din anul trecut. Explicatia? Cresterea preturilor alimentelor din ultimul an. Potrivit studiului, dintre produsele alimentare de baza, uleiul s-a scumpit, in ultimele sase luni, cu pana la 40%, in vreme ce volumul vanzarilor a scazut cu aproape 2%. Considerata, de asemenea, de consumatori un produs esential, cafeaua macinata si prajita a ramas la un nivel relativ stabil, din punctul de vedere al nivelului cheltuielilor. Cu toate acestea, consumul a scazut cu pana la 7%, la un numar de consumatori constant. Pe de alta parte, cheltuielile pentru produsele de ingrijire a locuintei si de igiena personala au inregistrat cresteri de 5%, in prima jumatate a anului. Dintre produsele nealimentare de baza, romanii au platit usor mai putin pentru detergentul de rufe (-1% in valoare), in timp ce pentru sampon cheltuielile au avansat cu pana la 12%, desi consumul a ramas relativ acelasi. Comertul modern castiga in continuare teren in defavoarea celui traditional, atragand in primele sase luni 47% din totalul cheltuielilor gospodariilor din Romania pentru produsele de larg consum, in crestere cu doua puncte procentuale. Leul, doborat de euro! Leul greu a ajuns, din nou, piesa de muzeu? Asa se pare, potrivit Bancii Nationale a Romaniei (BNR), care a anuntat un curs de 4,3534 lei pentru moneda europeana. Cel mai slab leu din ultima vreme. Conform specialistilor, prabusirea monedei nationale vine pe fondul crizei din zona euro, a nervozitatii provocate de decizia Greciei de a supune la referendum planul de austeritate impus de UE si FMI. De altfel, analistii europeni precizau, recent, la reuniunea G-20 de la Cannes, inaintea summit-ului, cancelarul german