„Cenușăreasa“ industriei IT și electronice este piața imprimantelor și a multifuncționalelor, unde utilizatorii sunt, de multe ori, seduși de numele produsului, nu de preț și calitate
Sectorul imprimantelor și a multifuncționalelor a fost cel mai lovit dintre cele care formează industria produselor electronicelor. Primele cheltuieli reduse de consumatori, atât casnici, cât și companii, au fost în această zonă, fiind preferate operațiunile de întreținere și reparație achiziției de produse noi.
Un fenomen interesant este comportamentul consumatorilor, care, de regulă, preferă să achiziționeze electronice de la mărci cunoscute, fără a lua în calcul costurile ulterioare cu consumabilele (în special, ale cartușelor de toner). „Utilizatorii din România preferă să cumpere branduri cunoscute, dar acest aspect nu este singurul care influențează achiziția“, spune Monica Otlăcan, sales & marketing manager la Brother România.
„În ultimii trei ani, decizia de cumpărare a fost influențată într-o mare măsură de prețul de achiziție; toți producătorii au scos pe piață produse competitive la nivel de preț final pentru a-și menține cota de piață, însă utilizatorii nu știau că, de cele mai multe ori, prețul consumabilelor nu era deloc mic“, adaugă Monica Otlăcan. Absurd sau nu, s-a ajuns în situația în care era mai ieftină achiziționarea unei imprimante noi (pentru zona de retail) decât cumpărarea unui cartuș nou.
Bugetele au început să se dezghețe
În al doilea trimestru al acestui an, valoarea totală a pieței imprimantelor și multifuncționalelor s-a ridicat la şapte milioane euro, conform datelor companiei de cercetare GfK România. „Odată cu trimestrul al doilea din 2011, apar semne reale de revenire, chiar dacă achizițiile se realizează în continuare cu mare atenție“, se arată în raportul GfK.
Scăderea din trimestrul al doilea față de aceeași pe