În prezent, Facebook poate aduce site-ului orice modificări consideră că l-ar îmbunătăţi, urmând ca utilizatorii să schimbe înapoi ce nu le convine.
Totuşi, dacă va fi aprobată o înţelegere cu Comisia Federală de Comerţ a SUA (FTC), Facebook ar putea fi nevoită să obţină "acordul explicit" al fiecăruia dintre cei 800 de milioane de utilizatori, înainte să îşi schimbe setările de siguranţă, scrie Daily Mail.
Surse apropiate companiei au declarat că Facebook a fost de acord cu aceste schimbări, pentru a pune capăt unei investigaţii de doi ani a FTC.
FTC a început respectiva anchetă după ce Facebook a făcut anumite schimbări care permiteau tuturor să vadă numele, poza de profil, oraşul şi alte informaţii ale oricărui utilizator.
Setările de siguranţă ale utilizatorilor sunt date peste cap de fiecare dată când Facebook face o modificare
Acest lucru i-a nemulţumit pe utilizatorii care îşi aleseseră ca datele lor să fie private pentru cei care nu le sunt prieteni pe Facebook.
Dacă va ajunge la o înţelegere cu FTC, Facebook va fi nevoită să prezinte Guvernului american treceri în revistă ale schimbărilor de siguranţă, pentru următorii 20 de ani.
Mark Zuckerberg nu crede, însă, că schimbările Facebook i-au afectat pe utilizatori, ci le-au oferit acestora un control mai bun asupra confidenţialităţii. "Trebuie să facem totul din ce în ce mai uşor (n.r. pentru utilizatori), asta e misiunea noastră", a declarat fondatorul Facebook.
Auditul realizat de FTC la site-ul condus de Zuckerberg este similar celui de anul trecut, când Comisia a cercetat Google.
Atunci, gigantul IT tocmai lansase Google Buzz, o reţea socială care se voia a fi un competitor pentru Facebook. Utilizatorii s-au plâns că e-mailurile lor pot fi văzute de oricine, iar FTC a considerat "înşelătoare" această practică.
În prezent, Facebook poate adu