La un preţ considerabil mai mic, tableta Kindle Fire a celor de la Amazon trezeşte un interes din ce în ce mai mare în rândul devoratorilor de tehnologie, în timp ce vânzările de iPad îngenunchează în faţa rivalului.
Pentru a face faţă comenzilor din Statele Unite, Amazon a majorat la rândul său, săptămâna trecută, comenzile date furnizorilor de la 3,5 milioane la 4 milioane de unităţi. Mai mult, în urmă cu două zile, publicaţia taiwaneză „Digi Times" a scris că Amazon a majorat comenzile la 5 milioane.
Compania de consultanţă Gartner estimează că Amazon îşi va asigura circa 8% din piaţa globală de tablete, dacă reuşeşte să vândă toate cele 5 milioane de unităţi.
Între timp, vânzările iPad încetinesc. Estimările Rodman & Renshaw arată că, în acest trimestru, tableta Apple se va vinde în 12-13 milioane de exemplare, în scădere faţă de estimările precedente, care se refereau la 14-15 milioane de unităţi.
Totuşi, Amazon mai are mult până să penetreze aşa cum trebuie piaţa. Luna trecută, şeful Apple, Tim Cook, spunea că vânzările iPad au au ajuns la 40 de milioane de unităţi în întreaga lume.
Kindle Fire va putea fi cumpărat peste câteva zile, adică din 15 noiembrie, la un preţ de 199 de dolari, jumătate din cât costă cel mai ieftin iPad.
Noul Steve Jobs, dar fără helancă
Iată cum arată în acest moment câmpul de luptă dintre tabelete.
Cum Apple nu mai are un Steve Jobs care să atragă vânzări uluitoare doar prin felul în care prezintă un nou produs, scena deschisă revine acum unui nou guru al tehnologiei: Jeff Bezos (47 de ani), fondator, preşedinte, CEO şi preşedinte al boardului Amazon.
Cine a văzut prezentarea făcută tabletei Kindle Fire, la lansarea ei din 28 septembrie, ştie despre ce vorbim.
„Prezentarea care a anunţat noua linie Kindle a fost distractivă, memorabilă şi, înainte de toate, convingătoare. Ne-a