Peste 15.000 de angajaţi ar putea fi disponibilizaţi în urma majorărării taxelor pentru acordarea autorizaţiei anuale de funcţionare a atelierelor auto.
"Efectele directe ale acestei măsuri aberante vor fi majorarea tarifelor de reparaţii, care va fi suportată de către şoferi, realizarea reparaţiilor în service-uri clandestine, fără garanţie, scumpirea semnificativă a poliţelor de asigurare auto (RCA şi CASCO), închiderea unui număr semnificativ de ateliere auto (peste 2000 de unităţi service) şi creşterea cu cel puţin 15.000 de persoane a numărului de şomeri", se arată într-o scrisoare deschisă trimisă de ASSAI Guvernului şi Ministerului Transporturilor, citată de Mediafax.
Pe lângă măsura de disponibilizare a 15.000 de oameni, s-ar putea scumpi semnificativ şi poliţele de asigurare auto (RCA şi CASCO), susţine Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independent (ASSAI).
De la 1 octombrie a intrat în vigoare o decizie a Registrului Auto Român (RAR) conform căreia atelierele auto vor plăti taxele anuale de autorizare în funcţie de numărul lucrărilor prestate şi al mărcilor reprezentate, pentru fiecare în parte. Anterior acestei măsuri, proprietarii de service auto plăteau o taxă unitară anuală de autorizare de aproximativ 1.000 de lei.
Noile taxe constau în câte 90 lei pentru maximum trei activităţi de service prestate, 50 lei pentru fiecare activitate suplimentară, precum şi 500 lei pentru fiecare marcă pe care o reprezintă.
"Membrii ASSAI au fost stupefiaţi de decizia Registrului Auto Român ca, în plină criză economică, să majoreze taxele de autorizare ale unităţilor reparatoare, noile taxe fiind mai mari acum de 10-20 de ori. Astfel, dacă până în luna octombrie 2011 un service auto achita aproximativ 1.000 de lei pe an pentru autorizare, acum este obligat să achite pentru aceeaşi autorizare taxe ce variază între 11.000 de lei şi p