European Art Gallery din Bucureşti găzduieşte până pe 10 februarie 2012 expoziţia pictorului şi graficianului Zemlényi Csaba. Stabilit la New York la sfârşitul anilor '70, Zemlényi s-a impus ca ilustrator, timp de 15 ani, la „The New York Times", „Newsweek" şi „Time".
A expus grafică şi gravură, dar şi uleiuri, în importante galerii americane şi europene. Radu Boroianu, administratorul galeriei la care Zemlényi prezintă aproape 50 de lucrări, spune despre artist că este un suprarealist din linia lui Dali. Deşi Zemlényi este un artist cunoscut la nivel mondial, modestia şi dorinţa lui de a se reintegra în spaţiul cultural bucureştean l-au determinat pe curatorul Radu Boroianu să pună preţuri mici la lucrări: între 300-700 euro (gravură, grafică, desen) şi între 2.000 şi 15.000 de euro (ulei).
Domnule Zemlényi, de ce aţi ales să expuneţi la European Art Gallery?
Fără exagerare şi fără echivoc, aceasta este cea mai importantă expoziţie a mea. Am ales să vin aici pentru că am fost convins de spiritualitatea domnilor Radu Boroianu şi Mihai Covaci, care conduc European Art Gallery. E o galerie ideală pentru un artist ca mine. Am expus şi grafică, şi pictură, şi litografii din toate perioadele mele, de la începutul anilor '70 şi până azi. Nu consider că European Art Gallery este o galerie oarecare, în care se fac afaceri sau expoziţii frumoase, ci o galerie ideală pentru acest tip de pictură de care sunt interesaţi şi alţii ca mine.
Aţi desenat pentru „The New York Times", „Time", „New York Magazine", „Newsweek". Cum poate ajunge cineva să ilustreze articole în aceste publicaţii?
Din noroc. Am avut şansa ca talentul meu să întâlnească acea persoană care să-l pună în valoare. La „New York Times", domnul Eugen Mihăescu, pe care l-am cunoscut atunci, mi-a văzut lucrările şi m-a trimis la Art directorul Op-Ed Page, pagină de opinii celebră în