Doar 8,4% dintre detinatorii de telefoane mobile din Romania detin un smartphone, arata un studiu publicat recent de GfK. Cifra se situeaza mult sub media de 14% a regiunii. Operatorii telecom ataca din ce in ce mai agresiv aceasta piata, cu modele lansate sub brand propriu, pe care le ofera gratuit sau pentru preturi de numai cativa euro, impreuna cu abonamente de doi ani.
Un exemplu in acest sens este Vodafone Smart, produs de chinezii de la Huawei, si despre care producatorul declara recent ca este cel mai bine vandut smartphone din tara.
De la lansarea acestuia, vanzarile de terminale marca Vodafone au crescut cu peste 50% in perioada iunie-octombrie comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, a declarat pentru DailyBusiness.ro Andrei Oltei, manager Terminals Portofoliu al Vodafone Romania.
Acesta spune ca ponderea terminalelor vandute sub marca proprie din totalul vanzarilor se apropie, in aceasta perioada, de nivelul de 10%.
Si Orange Romania vinde mai multe modele sub brand propriu. Reprezentantii companiei nu au oferit cifre in ceea ce priveste vanzarile acestora, insa spun ca "fiecare model lansat sub brandul Orange atrage propriile sale recorduri".
Totusi, "acest segment este inca in ascensiune, prin urmare ponderea nu este reprezentativa", au declarat pentru DailyBusiness.ro reprezentantii Orange Romania.
Reprezentantii operatorului intentioneaza sa lanseze si alte modele sub brandul Orange si spera ca volumul de vanzari de pe acest segment sa se dubleze anul viitor.
Telefoanele obisnuite nu vor disparea prea curand
Telefoanele obisnuite nu vor disparea prea curand, spuneau oficiali din industrie citati de DailyBusiness.ro.
Totusi, numarul tot mai mare de smartphone-uri ieftine lansate pe piata cu preturi relativ egale apropiate de cele ale telefoanelor