Tot mai multi romani intarzie cu plata facturilor la serviciile telecom, deoarece prefera sa achite cu prioritate celelalte utilitati. Vezi ce strategii aplica operatorii de profil si recuperatorii pentru colectarea datoriilor.
"Odata cu manifestarea crizei economice, era normal sa apara si situatii de intarzieri la plata facturilor. Numarul acestora a crescut semnificativ fata de inainte de anul 2008", au spus pentru DailyBusiness.ro reprezentantii Romtelecom.
Ei au adaugat ca in acest context, compania si-a luat masuri pentru o cat mai buna administrare a situatiei, oferindu-le clientilor termene de plata convenabile, incepand de la minim 22 zile, precum si posibilitatea de a plati facturile in mod esalonat, in rate lunare egale.
Reprezentantii Romtelecom au precizat ca termenul de plata este de 22 de zile de la emiterea facturii. De la ziua 23 se considera intarziere, in ziua 38 de la emiterea facturii serviciile sunt suspendate pentru neplata, iar in ziua 93 se trece la deconectare.
Si reprezentantii companiei de recuperare Coface apreciaza ca numarul creantelor din sectorul telecom a crescut an de an. "In 2011 comparativ cu 2010, numarul acestora a urcat cu 35%", a spus Alexandra Rusen, B2C Coordinator Coface.
Ea a explicat cresterea numarului de cazuri in primul rand prin slabirea capacitatii de plata a debitorilor, care s-au indatorat excesiv, iar in momentul in care au inregistrat o scadere a veniturilor, au ales sa-si achite cu prioritate alte datorii decat cele pentru societatiile de telefonie.
De asemenea, intrucat capacitatea de plata a debitorilor s-a diminuat, si rata de succes in recuperarea creantelor a scazut, potrivit Alexandrei Rusen.
Pe de alta parte, Bogdan Rosu, director vanzari si marketing la compania de profil EOS Ksi Romania, a mentionat ca in anii 2007, 2008 si 20