Ultima găselniţă în materie de cheltuire a banilor publici dintr-un buget afectat de criză este realizarea unui manual de identitate vizuală a Primăriei Capitalei, proiect pentru care se vor aloca aproape 100.000 de euro. Aceasta în condiţiile în care edilii se plângeau, până nu demult, că nu vor mai putea acoperi costurile cu subvenţionarea căldurii pe timp de iarnă şi că fiecare bucureştean va trebui să se descurce aşa cum poate.
Contractul pentru realizarea manualului de identitate vizuală a fost câştigat de firma SC Scutaru Strategic Consulting SRL, cu un singur angajat şi un profit de peste 173.000 de lei în 2010. Societatea aparţine lui Teodor Codrin Scutaru, care a deţinut mai multe funcţii publice: consilier la Ministerul Integrării Europene (2003-2006), consilier la Cancelaria premierului (2006-2007) şi consilier personal al secretarului de Stat pentru învăţământ preuniversitar de la Ministerul Educaţiei (2007-2008).
Contactat de România liberă, Scutaru nu a putut oferi mai multe detalii despre proiect, motivând că se afla la o conferinţă în străinătate. Detalii nu a putut oferi nici viceprimarul Capitalei, Mircea Raicu, care a cerut o zi pentru a se documenta despre acest proiect.
Ce este manualul de identitate vizuală?
Singurele explicaţii au fost date recent de reprezentanţi ai municipalităţii care au precizat: „Primăria Generală a Municipiului Bucureşti (PMB) are o preocupare constantă pentru creşterea coerenţei vizuale pentru a oferi un standard optim în utilizarea elementelor de semnătură, logo, heraldică, slogan şi a celorlalte elemente care ţin de imaginea generală a PMB". Manualul urmează să fie editat în 1.000 de exemplare pe suport de hârtie şi alte 1.000 pe suport electronic. Manuale de acest tip mai au şi alte instituţii ale statului, cum ar fi Agenţia Naţională de Integritate şi Agenţia Naţională pentru Prestaţii Socia