Ziarul Financiar a început în octombrie să prezinte povestea celor mai importanţi 1.000 de oameni din businessul autohton prin prisma afacerilor pe care le conduc, a evoluţiei profesionale şi a studiilor absolvite pe baza datelor culese de ZF pentru realizarea anuarului "Who's who in business. Cei mai importanţi 1.000 de oameni din business".
Gilda Lazăr, 47 de ani, ocupă poziţia de corporate affairs director în cadrul unuia dintre cei mai importanţi producători de ţigarete de pe piaţa locală, Japan Tobacco International (JTI) România, din 1997. Înainte de a veni în cadrul JTI, ea a acumulat experienţă în presă şi în relaţii publice. Astfel, în perioada 1992-1996 a fost jurnalist la România Liberă, Europa Liberă, respectiv Tele 7abc, iar în 1996 a fost purtător de cuvânt al Ministerului român al Afacerilor Externe şi consilier special al ministrului de stat, Ministerul Afacerilor Externe.
Totodată, în 1997 Lazăr a fost director al cotidianului "Curentul". Absolventă a Facultăţii de Filologie (secţia româno-rusă) din cadrul Universităţii din Bucureşti, Gilda Lazăr a absolvit şi un masterat în Drept Comercial la Universitatea Româno-Americană. JTI este unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală a ţigaretelor, cu afaceri cumulate de aproximativ 887 mil. euro prin cele două firme JTI Manufacturing (fabrica din Pipera) şi J.T. International (firma de vânzare şi distribuţie), în creştere cu 9% faţă de anul anterior.
Creşterea afacerilor companiei a venit pe fondul exporturilor, producătorul exportând în special ţigări marca Camel în Germania. Producătorii s-au orientat în ultimii ani tot mai mult către exporturi, în condiţiile în care piaţa locală s-a contractat cu peste 10% în volum faţă de 2008. Companiile dau vina pe contrabandişti pentru declinul pieţei şi estimează vânzările ilicite de ţigarete la peste un miliard