În timp ce primul ministru a anunţat, cu câteva săptămâni în urmă, că sunt în pregătire pentru a se realiza în parteneriat public - privat şi autostrăzile Târgu Mureş - Iaşi - Ungheni şi Ploieşti - Albiţa - Suceava, ministrul Mediului, Laszlo Borbely a declarat, la finele săptămânii trecute, că autostrăzile Târgu Mureş - Iaşi şi Transilvania sunt priorităţi sprijinite de UDMR şi, prin urmare, acestea par a avea şanse mai mari pentru a fi demarate
Construirea unei autostrăzi care să lege Suceava de sudul ţării, în următorii ani, pare să devină din nou un proiect trecut la categoria „şi altele". De fiecare dată când e nevoie de un imbold pentru a stârni electoratul, se pune în discuţie câte o problemă de genul „modernizarea unor drumuri naţionale", „construirea uneia sau chiar a două autostrăzi", „atragerea de investitori". Mai bine de un deceniu, pe listă a fost inclusă şi „modernizarea aeroportului" printre măsurile cu iz electoral, dar recent, odată cu semnarea la Suceava a contractului de finanţare, se pare că în sfârşit sunt semnale pozitive în sensul că se va face cu siguranţă ceva cu adevărat trainic.
În schimb, alte investiţii de genul construirii unei autostrăzi rămân în continuare în zona de incertitudine cu care ne-am obişnuit sau de „praf în ochi" cu care vor unii din politicieni să ne obişnuiască. De mai bine de zece ani se discută de tot felul de idei, studii, proiecte de construire a unei autostrăzi care să lege nordul de sudul ţării pe la Suceava iar din când în vreme se mai agită şi un alt proiect vechi de construire a unei autostrăzi care să lege Budapesta de Odessa şi care să treacă şi prin nordul României, pe teritoriul judeţelor Satu Mare, Mararmureş, Suceava şi Botoşani. Cea de-a doua variantă este atât de îndepărtată încât până şi politicienii au renunţat să o mai arunce în faţa electoratului, însă prima, cea de la Suceava p