Pasămite, domnişoara Vinţan îşi selectează clienţii răsfoind paginile de dezvăluiri ale ziarelor.
Celor mai mulţi dintre cititorii noştri, neiniţiaţi în tainele activităţilor de relaţii publice şi lobby, titulatura „Links Associates" nu le spune nimic. Puţini sunt cei care ştiu că sub acest englezism (care, într-o traducere liberă, ar putea însemna „Parteneri cu relaţii") se ascunde una dintre cele mai agresive firme de resort de pe plaiurile noastre mioritice. Patroana, Corina Vinţan, este cunoscută în presă mai ales ca fostă purtătoare de cuvânt a ministrului de Externe, dar şi ca fostă colegă de breaslă cu noi.
De fapt, apartenenţa la tagma jurnaliştilor constituie un numitor comun printre „piarişti" (aşa li se spune celor activează în „Public Relations", sintagmă împrumutată tot din limba marelui Will), căci majoritatea provine din tagma mânuitorilor de condei lăsaţi la vatră. Mulţi s-au refugiat de cealaltă parte a baricadei nu atât pentru că se pricepeau la construcţia de imagine, cât pentru simplul motiv că ştiau cum poate fi ea demolată. În plus, de-a lungul unei cât de scurte cariere în presă, şi-au format o reţea de conexiuni bine înfipte în instituţiile publice, în lumea politicii sau în mediul de afaceri.
Şi ce poate fi mai uşor pentru gazetarul de altădată decât să-şi racoleze primii clienţi chiar din rândul celor „daţi la gazetă"? La fel cum procedează, în altă branşă, procurorii care se apucă de avocatură, începând cu dosarele celor puşi odinioară sub acuzare. În general, potenţialii muşterii nu refuză oferta. Mai cu seamă dacă, pe lângă prestaţia eminamente „piaristică" (gen comunicate, conferinţe, campanii), li se promite şi rezolvarea problemelor cu presa. În speţă, „îmblânzirea" celor care îndrăznesc să scrie despre matrapazlâcurile lor. N-are rost să discutăm aici cât de subţire, adeseori de-a dreptul invizibilă, este li