RTV, postul condus de Sebastian Ghita, functioneaza fara venituri insemnate, atrase din publicitate. Promovarea unui retailer de electronice si electrocasnice, a unor softuri specializate, a unui producator de vinuri si difuzarea unor spoturi “Salvati Copiii” reprezinta toata reclama facuta atat in timpul pauzelor de publicitate, cat si pe site-ul televiziunii RTV.
Potrivit publicitarilor, RTV nu atrage reclama atat din cauza audientei scazute, dar mai ales pentru ca bugetele de promovare sunt alocate la inceput de an, iar postul a fost infiintat abia in luna octombrie.
Sebastian Ghita a declarat pentru DailyBusiness.ro ca spatiul publicitar al televiziunii este vandut printr-un sistem propriu, de o echipa a postului.
De asemenea, Ghita a spus ca reclama aparuta pe site-ul RTV care promoveaza retailerul de electronice Flanco este facuta pentru ca aceasta este “o companie apropiata Asesoft Distribution”. Asesoft Distribution este, incepand din toamna anului trecut, actionarul majoritar al Flanco.
Liviu Boitan, research&strategy coordinator al MediaCom Romania, a declarat ca un motiv pentru care postul RTV nu beneficiaza de reclama este acela ca majoritatea clientilor de publicitate isi stabilesc bugetele de promovare si posturile unde cumpara spatiu publicitar la inceputul anului.
De aceeasi parere este si analistul media Sorin Popa, care afirma ca stabilirea bugetelor de publicitate la inceput de an este unul dintre motivele pentru care RTV nu difuzeaza in prezent reclame.
Si asta in ciuda faptului ca televiziunea lui Ghita figureaza ca fiind membra a Asociatiei Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA), potrivit oficialilor institutiei.
Pe de alta parte, Liviu Boitan a precizat ca in piata romaneasca de publicitate TV exista peste 50 de statii TV "active", si ca este loc intotdeauna pen