Bandele de români care se ocupau cu traficul de copii şi cerşetoria organizată în Marea Britanie sunt din ce în ce mai atrase de afacerile cu metale vechi graţie profiturilor imediate şi a riscurilor mici de a fi descoperite, relatează Daily Mail, în ediţia electronică.
Căile ferate britanice susţin că au avut loc 1.602 furturi în perioada aprilie-octombrie, care au condus la anularea a 1.969 de trenuri şi au provocat pierderi de 8,5 milioane de lire sterline (9.9 milioane de euro).
Poliţia susţine că este doar o problemă de timp până când vor apărea victime pentru că hoţii de metale vizează infrastructura serviciilor de urgenţă. Astfel, au fost furate cabluri de la sistemul de control al traficului aerian de la aeroportul din Stansted, au fost vizate sistemul de comunicaţii prin radio Airwave folosit de poliţie şi comunicaţiile pazei de coastă.
"Furtul de metale este mai mult o infracţiune de recesiune deoarece hoţii le vând uşor distribuitorilor, care plătesc cu bani în numerar", a declarat detectivul Chris Hearn, care conduce unitatea privind furturile de metale a poliţiei britanice a transporturilor.
"Dar pentru prima dată în acest an vedem infractori străini implicaţi în furtul de metale. Aceştia sunt bande de români implantate în Marea Britanie de ceva vreme. Acestea au fost în spatele cerşetoriei organizate şi al altor afaceri şi văd această activitate drept o oportunitate pentru a face bani", a adăugat el.
"Percepţia lor este că riscul de a fi prinşi este mic şi profiturile pot fi foarte mari. Credem că ei călătoresc de la distanţe mari pentru a se asigura că nu sunt descoperiţi", a explicat el.
Preţul metalelor a crescut, cel al cuprului dublându-se şi ajungând la peste 5.000 de lire sterline (5.800 de euro) tona din 2009, din cauza cererilor în creştere din China şi India, economii în plină dezvoltare.
Bandele de româ