Reţeaua de restaurante de tip fast-food KFC are zilnic 50.000 de clienţi, fiecare cheltuind în medie 2-3 euro, astfel că lanţul de restaurante are vânzări zilnice de 100.000-150.000 de euro.
"Clienţii vin în restaurante la fel de des ca înainte, dar apelează mai mult ca oricând la promoţii. De asemenea, sunt mai atenţi la suma pe care o plătesc la finalul comenzii", spune Carmen Lupuleţ, director de marketing al KFC România. Ea adaugă că valoarea medie a bonului de casă este de aproximativ 20-22 lei, în condiţiile în care în medie sunt cam 1,8-2,3 persoane per bon.
În ceea ce priveşte numărul de persoane care vizitează zilnic unul dintre cele 42 de restaurante ale reţelei, Carmen Lupuleţ spune că "acesta urmăreşte fluctuaţiile pe care piaţa FMGC le are pe parcursul unui an. August, septembrie şi octombrie sunt, din punctul nostru de vedere, lunile cele mai bune, iar februarie şi martie lunile cu un flux de clienţi putin mai scăzut". În medie însă, 50.000 de clienti trec zilnic pragul restaurantelor KFC.
Mai mult, în medie un client vine o dată la două săptămâni, însă aproximativ 30% din cumpărători vin săptămânal sau mai des. Cei mai mulţi dintre aceştia cumpără crispy strips şi aripioare picante, acestea fiind cel mai bine vândute produse ale KFC pe piata românească.
"În ultima vreme, li se alătură însă şi sandvciurile, ale căror vânzări au cunoscut în ultima perioadă o creştere accentuată."
Afaceri în stagnare
În aceste condiţii, Carmen Lupuleţ spune că anul 2011 va fi similar cu 2010 din punctul de vedere al cifrei de afaceri. După o scădere în prima parte a anului 2011 comparativ cu perioada similară a anului trecut, vânzările au reuşit să crească în semestrul doi. "Scăderea s-a datorat evoluţiei puterii de cumpărare a clienţilor, care a fluctuat foarte mult. Însă, prin creşterile din prezent am recuperat şi,