Brandul britanic de lux Burberry ar putea deschide până la finalul acestui an primul magazin din România, în Strada Luterană în cadrul complexului hotelier Radisson Blu. Burberry va completa astfel piaţa de fashion de lux, unde mai activează Louis Vuitton, Gucci şi Hugo Boss.
Brandul britanic urmează a fi adus pe piaţa locală de fondul de investiţii Global Eye, care îşi concentrează activitatea în România şi în Europa de Sud-Est, scrie revista Business Magazin (www.bmag.ro).
Această politică a fost aplicată anterior şi de Gucci, adus în franciză de compania italiană Sodo Migliori, care operează magazinele Cellini şi Swarovski, şi de Hugo Boss.
Acesta din urmă este adus în România de Andrei Alecu (fiul lui Marian Alecu, cel care timp de 16 ani a condus Mc Donald's) şi Adrian Matei (fiul lui Ion Matei, cel care deţine Lerida International, importatorul Bacardi şi Martini, unul dintre primii importatori de băuturi alcoolice). Singurul brand de lux intrat direct pe piaţa locală este Louis Vuitton, care a deschis în 2008 magazinul din cadrul hotelului de cinci stele Marriott.
După modelul deja implementat de Louis Vuitton, dar şi de Gucci, care se află la parterul hotelului Athénée Palace Hilton, Burberry va deschide magazinul din Capitală tot în cadrul unui complex hotelier de cinci stele, potrivit unui banner publicitar amplasat în zonă. Complexul Radisson Blu este poziţionat într-o zonă populată de mai multe branduri de modă. În imediata apropiere se află Max Mara şi Ermenegildo Zegna, ambele branduri din portofoliul Alsa Boutiques.
Decizia de a deschide un magazin de lux în cadrul unui hotel de cinci stele nu este ceva specific României, în străinătate aceasta fiind deja o practică des utilizată.
Acest lucru poate fi explicat prin faptul că profilul clientului unui astfel de magazin este similar cu cel al hotelurilor de cin