China a decis să repună în exploatare cele 54 de trenuri de mare viteză CRH 380BL, rechemate în service din cauza unor defecţiuni tehnice anterior constatate, relatează agenţiile de presă Xinhua şi RIA Novosti, citând o sursă din cadrul Ministerului chinez al Transporturilor, potrivit Agerpres.
Exploatarea trenurilor CRH 380BL a fost suspendată la 12 august 2011 după ce au fost depistate mai multe defecţiuni în activitatea sistemului electronic al acestora, în urma unor inspecţii efectuate după deraierea unui astfel de tren în oraşul Shuangyu, din provincia Zhejiang. Accidentul, soldat cu 40 de morţi, a fost prima catastrofă feroviară a unui tren de mare viteză din istoria Republicii Populare Chineze (RPC).
Potrivit Xinhua, specialiştii chinezi au muncit trei luni pentru a înlătura toate neajunsurile tehnice identificate. Primul tren CRH 380BL va ieşi pe linie deja miercuri, pentru ca până la 6 decembrie să îşi reia activitatea toate cele 54 de trenuri de mare viteză.
La sfârşitul lunii iunie, premierul Wen Jiabao a inaugurat o linie de cale ferată pentru trenuri de mare viteză între Beijing şi Shanghai, în valoare de 33 de miliarde de dolari. Trenurile, care ating o viteză de până la 300 km/h, ar scurta distanţa dintre cele două metropole la mai puţin de 5 ore, după cum relata AFP la vremea respectivă.
CRH 380BL sunt fabricate de un important producător chinez din domeniu la unităţi din Changchun şi Tangshan. Acest tip de tren are la bază tehnologia Siemens şi reprezintă o variantă modificată a garniturii Siemens ICE-3 Velaro.
China a decis să repună în exploatare cele 54 de trenuri de mare viteză CRH 380BL, rechemate în service din cauza unor defecţiuni tehnice anterior constatate, relatează agenţiile de presă Xinhua şi RIA Novosti, citând o sursă din cadrul Ministerului chinez al Transporturilor, potrivit Agerpres.
Exploatarea tr