Până acum erau abilitate doar Ministerul Finanţelor şi Consiliul Naţional al Audiovizualului
Controalele se pot face în urma unei sesizări sau din oficiu
Dacă se dovedeşte că este publicitate comparativă înşelătoare, Autoritatea poate aplica amenzi cuprinse între 3.000 şi 30.000 lei
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a elaborat un proiect de lege prin care va avea atribuţii de control şi sancţionare a comercianţilor care-şi fac publicitate comparativă ilegală. Proiectul de modificare a Legii 158/2008 privind publicitatea înşelătoare şi publicitatea comparativă a fost postat spre dezbatere publică pe site-ul ANP, observaţiile fiind aşteptate până joi, 17 noiembrie.
Potrivit proiectului de act normativ, comercianţii care au un interes legitim pot sesiza Ministerul Finanţelor Publice sau Consiliul Naţional al Audiovizualului, urmând ca acestea să constate dacă există publicitate înşelătoare sau comparativă ilegală, urmând să aplice sancţiunile corespunzătoare.
La rândul său, ANPC poate fi sesizată sau poate demara controale din oficiu pentru depistarea publicităţii comparative ilegale, urmând să aplice sancţiunile corespunzătoare.
Sesizarea adresată MFP sau ANPC poate fi îndreptată împotriva unuia sau a mai multor comercianţi din acelaşi sector economic sau împotriva responsabilului de cod, în cazul în care respectivul cod încurajează nerespectarea dispoziţiilor legale în materie, se arată în propunere, cu precizarea că instituţiile vor solicita comerciantului care îşi face publicitate să furnizeze toate dovezile necesare privind exactitatea afirmaţiilor, a indicaţiilor ori a prezentărilor din anunţul publicitar.
Comerciantul va pune la dispoziţia reprezentanţilor MFP şi ANPC, "la termenele şi în forma stabilite de acestea, toate documentele, datele şi informaţiile care să probeze exactitatea afirma