Fiorii crizei din Europa au ajuns şi la ţărmurile Statelor Unite ale Americii, zgâlţiind consumatorii şi companiile de peste Ocean, scrie publicaţia „The Huffington Post”.
Consecinţele turbulenţelor din Europa au fost limitate până în prezent. Cu toate acestea, Statele Unite ale Americii şi Europa sunt atât de legate încât orice încetinire în ţările europene se resimte peste Ocean. Producătorii de autoturisme, de panouri solare, de medicamente, haine sau echipamente IT au resimţit cu toţii efectele crizei din Europa.
Îngrijorările că criza din Europa s-ar putea agrava şi s-ar putea răspândi îi sperie pe investitori şi pe consumatori chiar acum în preajma sezonului de cumpărături pentru vacanţă. De teamă, unii consumatori îşi ţin cheltuielile în frâu. Creşterea economică anemică din Europa a tras deja în jos profiturile unor companii din SUA şi ar putea înceti şi mai mult economia americană.
„Criza pare să vină exact în momentul în care economia Statelor Unite este cea mai vulnerabilă”, spune Mark Vitner, economist la Wells Fargo.
Sunt afectate companii precum producătorul de sârmă de oţel Marlin Steel Wire Products, o afacere cu 34 de angajaţi cu sediul în Baltimore, care urma să semneze un contract de 4 milioane de dolari cu un producător german pentru un proiect industrial.
CEO-ul Marlin, Drew Greenblatt, spne că firma germană a luat însă o pauză din cauza turbulenţelor din Europa. Compania din germania a promis că va plasa comanda încă de la începutul lunii noiembrie.
Deşi vânzările Marlin sunt în creştere, comenzile din Europa s-au scufundat.
Nu orice companie din SUA este afectată de situaţia din Europa, desigur. McDonald, Kraft Foods Inc, Sara Lee Corp şi Oracle Corp au raportat recent rezultate în creştere în statele europene.
Totuşi, General Motors (GM),