În condiţiile în care autostrada Arad - Timişoara se apropie de o inaugurare chinuită, luna viitoare, iar tronsonul Timişoara - Lugoj are piedici încă din faza incipientă, din cauza deciziilor „inspirate” ale instanţelor româneşti, deja se vehiculează tot mai mult ipoteza unui nou tronson de autostradă în vestul ţării. Este vorba despre Timişoara - Belgrad şi, deşi în Serbia proiectul este foarte avansat, în România încă se discută, fără să se ajungă la o concluzie clară, cum şi de unde s-ar putea obţine finanţarea.
O investiţie macro
Deşi până în prezent vestul ţării nu are vreun tronson de autostradă inaugurat, utilizabil, se pare că în Timiş se înmulţesc proiectele de infrastructură de acest gen. După prezumtiva inaugurare în luna decembrie a tronsonului Arad - Timişoara şi demararea lucrărilor la tronsonul Timişoara - Lugoj, deocamdată pusă sub semnul întrebării din cauza unor decizii controversate ale unor instanţe din ţară, în Timiş se intenţionează concretizarea unui alt proiect de acest gen. Şi pentru că fiecare din aceste tronsoane sunt create pentru a fi conectate cu coridoarele de transport paneuropene, de această dată este vorba despre coridul paneuropean XI, care se presupune că va asigura o legătură rapidă rutieră cu Italia, prin Serbia.
În urma recentei întâlniri dintre reprezentanţii Guvernului României cu omologii lor sârbi, s-a anunţat că România şi Serbia caută surse de finanţare pentru construcţia autostrăzii Timişoara - Belgrad, intenţia de concretizare a acestui proiect fiind confirmată atât de premierul român Emil Boc, cât şi de omologul său sârb, Mirko Cvetkovic.
Noua autostradă, deocamdată virtuală, Timişoara - Belgrad face parte dintr-un proiect mai amplu: ea ar urma să lege Timişoara de Belgrad şi, mai departe, de Italia. Acest proiect ar fi o veste bună inclusiv pentru mediul de a