Dacia pregateste productia noului model Logan, o varianta mai spectaculoasa, ce va fi construita cu trenul de rulare si o parte din piesele de la Renault Fluence. Aceasta va fi prezentata la Salonul Mondial al Automobilului de la Paris, care va debuta pe 29 iulie 2012.
Dupa ce a inregistrat un succes spectaculos cu SUV-ul Duster, Dacia incearca sa repete figura in segmentul monovolumelor familiale compacte.
Anul viitor, producatorul din Mioveni va lansa un nou model Logan pentru ca actuala versiune este deja imbatranita, cel putin pentru standardele occidentale.
Din 2004 si pana in prezent, inginerii de la Dacia au incercat sa o cosmetizeze, insa pe ansamblu, masina a depasit cu mult ''varsta morala''. Daca n-ar fi fost Programele Rabla, productia ar fi scazut dramatic.
Pentru a-si pune in practica planurile privind noua generatie Logan, Dacia va externaliza productia Sandero in Africa, astfel ca la Mioveni se va mai produce din 2012 doar Logan 2 si modelului Duster, singurul care inregistreaza, in prezent, vanzari in crestere pe pietele internationale.
Potrivit jurnalistilor de la Caradisiac, noul Logan va fi realizat pe platforma Renault Fluence, insa nu va insemna ca va atinge nivelul de confort al modelului francez.
“Vom pastra atuurile marcii: pretul acceptabil, robustetea masinilor, spatiul, iar ideea principala pentru noi este ca Logan trebuie sa mentina aceste valori, dar sa aiba o perceptie de calitate si imagine de masina mai moderna, mai sofisticata”, a declarat, anterior, Laurens van den Acker, designerul sef al Renault, intr-un interviu pentru 0-100.ro.
Noul Logan va fi o masina "mai germana, mai nordica, onesta ca un Volkswagen" si ieftina ca "legendarul" Logan, prima ''masina globala'' a producatorului de la Mioveni.
"Renault senzual, Dacia robusta, Renault mai em