JMW Turner a făcut istorie în lumea artei. El este cunoscut ca fiind unul dintre cei mai importanţi reprezentanţi ai romantismului în pictură, fiind un artist cu o tehnică revoluţionară, fascinat de natură. În cazul lui Turner, însă, pictura s-a îmbinat perfect cu teoriile ştiinţifice, după cum demonstrează noile cercetări, relatează The Guardian.
Biograful lui Turner, James Hamilton, a descoperit o serie de aspecte care dovedesc faptul că celebrul pictor englez a fost mult mai interesat de teoriile ştiinţifice revoluţionare decât s-a crezut până acum. Tabloul „The Festival of the Opening of the Vintage of Macon", conţine, în opinia lui Hamilton, un secret fascinant. Pictura a fost realizată în 1803, când Turner călătorea prin Franţa, şi este dominată de un soare sălbatic, pictat cu ajutorul unei metode revoluţionare, bazate pe teoriile ştiinţifice expuse de către astronomul Sir William Herschel. Acesta a descoperit că Soarele are o suprafaţă cu „deschideri, adâncituri, creste, noduli, ondulaţii, crestături şi pori".
Hamilton a declarat că Herschel a studiat Soarele prin intermediul unui telescop, filtrând lumina prin intermediul cernelei lichide, şi „a văzut Soarele, pentru prima dată, ca pe un obiect. El a observat că soarele avea o suprafaţă anume". La scurt timp după descoperirile astronomului, Turner se afla în Franţa şi picta festivităţile de la Macon, conturând soarele aşa cum a fost descris de către Herschel. Hamilton a declarat că soarele lui Turner a fost mai mult decât artă: a fost ştiinţă experimentală. „A fost fascinat de ştiinţă şi de tot ce înseamnă descoperire ştiinţifică", a declarat biograful lui Turner.
Deoarece Academia Regală se afla în aceeaşi clădire cu Societatea Regală, artiştii şi oamenii de ştiinţă se întâlneau mereu, iar unii dintre aceştia, precum Thomas Lawrence, erau membri ai ambelor organizaţii. Turner o cunoştea p