Dupa trei ani de criza financiara, trimestrul trei din 2011 pare sa aduca usoare semne de revenire pentru piata locala a materialelor de constructii, considera Andrei Dumitrescu, director de vanzari si marketing divizia de adezivi Henkel Romania. De unde acest optimism?
Piata materialelor de constructii a raportat in ultimii trei ani o scadere de 30-40% ca urmare a crizei financiare. Piata locala de mortare si adezivi (gleturi, adezivi pentru placari ceramice, chituri si adezivi pentru polistiren, exceptand mortarele comercializate in silozuri) nu a facut exceptie, inregistrand anul trecut o contractie de 15%.
Pentru acest an, Andrei Dumitrescu (foto) estimeaza o continuare a declinului cu inca 3-5%, pana la valoarea de 180 mil. euro. Cu toate acestea, reprezentantul Henkel este de parere ca “ce a fost mai rau s-a intamplat”, trimestrul 3 din 2011 aducand si primele semnale ale unei reveniri usoare.
In cazul afacerilor Henkel, compania a raportat un avans de 5% in primele zece luni ca urmare a lansarilor de produse noi si a castigarii unor proiecte importante printre care Arena Nationala sau Maritimo Shopping Center din Constanta, in cazul carora a furnizat adezivii pentru gresie si faianta.
Totodata, Dumitrescu afirma ca exista inca potential in zona renovarilor de locuinte si a reabilitarii termice.
Acesta vorbeste despre o crestere in acest an de pana in 10% a afacerilor diviziei de adezivi a Henkel.
In 2011, compania a majorat preturile cu 3-7% in acest an, masura ce s-ar putea aplica si anul viitor in functie de pretul materiilor prime.
Henkel Romania detine o cota de piata de 30% pe segmentul mortare si adezivi, potrivit datelor companiei.
Fara fonduri europene, a treia fabrica Henkel nu ar fi existat
Henkel Romania va finaliza in septembrie 2012 a treia fabrica de adezivi a companiei, unitate care va