Piaţa a scăzut cu 30-40% faţă de 2008, anul de vârf al pieţei, de aici nu mai are unde
Henkel România: Acum trebuie să fim atenţi la problemele din afara ţării
Piaţa construcţiilor s-a contractat puternic de la începutul crizei şi până în prezent, scăzând cu 30-40 de procente sub nivelul contractărilor din perioada de creştere economică, însă ce a fost mai rău a trecut, sunt de părere reprezentanţii Henkel România. "Piaţa de construcţii din România a avut mult de suferit în ultimii ani. În perioada 2008-2011 piaţa a scăzut cu 30-40%. Dacă mă întrebaţi când va reveni piaţa la nivelul din 2008, nu ştiu ce să zic. Este foarte dificil să estimez când se va întâmpla să mai fim la acel nivel, însă pot spune că ce a fost mai rău s-a întâmplat deja. Nu ne mai temem de ce se poate întâmpla pe piaţa locală. Suntem îngrijoraţi de problemele economiei globale şi europene, de dificultăţile din regiune", a declarat, ieri, Andrei Dumitrescu, director de vânzări şi marketing al Diviziei Adezivi Henkel România.
Referitor la piaţa de adezivi din România, acesta a spus că ar putea scădea anul acesta cu 3-5%, la un nivel de 180 de milioane de euro, dar trimestrul trei a fost mai bun pentru Henkel, cel puţin. "Nu ştiu cum a fost pentru concurenţă, dar pentru noi trimestrul al treilea a fost mai bun. Am avut şi câteva contracte mari, cum ar fi lucrările de la Stadionul Naţional, unde am livrat adezivi pentru gresie şi faianţă. De asemenea am fost contactaţi şi pentru centrul comercial Maritimo din Constanţa", a mai spus oficialul companiei.
Referitor la preţurile adezivilor, Andrei Dumitrescu a mai spus că se aşteaptă să mai crească în perioada următoare pe fondul scumpirii materiilor prime. "Noi am operat deja două majorări de preţuri în aceast an, cu 3% şi 7% în funcţie de gama de produse. Dacă materiile prime se vor mai scumpi, cu siguranţă nu vom avea de