RIM, producătorul BlackBerry, încearcă se reintre în competiţie cu Apple şi Android. Vânzările şi popularitatea celor mai vechi telefoane inteligente au scăzut dramatic în ultimele săptămâni, mai ales după ce sistemul de comunicaţii al BlackBerry a fost afectat de o „pană" a serverelor.
În acest context, presaţi de rivalii de la Apple, dar şi de producătorii de telefoanele inteligente cu Android, cei de la Research In Motion (RIM) - producătorul BlackBerry - vor să recâştige teren cu ajutorul NFC - Near Field Communications.
Concurenţă pentru Google Wallet
Principalele trei tipuri de aplicaţii pentru care cei de la RIM vor să folosească această tehnologie sunt: accesul în incinte dotate cu sisteme de securitate - folosind mobilul ca pe un card de acces -, schimburi de date şi efectuarea plăţilor - terminalul fiind folosit ca un card de credit virtual. Această ultimă aplicaţie va fi un atac direct la aplicaţia Google Wallet, utilizatorul de BlackBerry putând să facă anumite plăţi prin sistemul PayPass.
Tehnologia NFC nu este una nouă. Primul telefon mobil dotat cu acest program a fost Nokia 6131 şi a apărut în 2006. NFC este asemănătoare cu tehnologia Bluetooth, dar facilitează un schimb de date mai sigur, la o distanţă mult mai mică, de maximum 20 de centimetri, pentru a nu exista riscul de a se produce o conexiune neautorizată. Spre deosebire de Bluetooth, NFC funcţionează la viteze mai mici, dar consumă mai puţină energie. În plus, nu are nevoie de configuraţii manuale pentru a identifica alte dispozitive.
Merge şi când un telefon e oprit
Conexiunea dintre două aparate cu NFC se face automat şi se stabileşte într-o zecime de secundă. Acest sistem de comunicare funcţionează şi când unul dintre terminale nu este pornit.