Pe piaţa berii din România, secretele se păstrează atât de bine, încât ziariştii nu au voie să facă poze în fabrici, iar berarii nu suflă niciun cuvânt despre vânzări, capacitatea de producţie sau cota de piaţă. De ce?
O mână de ziarişti din presa centrală, curioşi, au mers ieri la Ploieşti să viziteze fabrica de bere Bergenbier. E o zi frumoasă, cu mult soare, şi ne frecăm mâinile de bucurie cu gândul la galeriile foto şi filmuleţele care ne vor atrage mii de afişări pe site. Nu vezi în fiecare zi o fabrică de bere, iar cititorii noştri cu siguranţă vor fi fascinaţi.
Numai că, supriză, la faţa locului aflăm că nu avem voie să facem nicio poză în fabrică, nu mai vorbim de filmuleţe cu muncitorii care fac posibilă existenţa licorii amărui.
„Există o competiţie atât de mare pe această piaţă, încât nu ne permitem nicio scăpare. Sunt marii producători SABMiller, Carlsberg, Heineken, noi, plus producătorii locali, precum Romaqua", ne explică Gabriela Bozdoc, şefa fabricii.
Un degustător de meserie nu se îmbată niciodată!
În conferinţa de presă, reprezentanţii Bergenbier nu au vrut să rostească nicio cifră legată de vânzări sau de cota de piaţă, ceea ce i-a scos pe ziarişti din sărite.
Nici măcar capacitatea de producţie a fabricii nu am reuşit să o stoarcem de la misterioşii industriaşi.
„Asta e practica în toate companiile din piaţă", se apără Bozdoc de ziariştii nervoşi.
Când din sală cineva a insistat să ştie câţi angajaţi are fabrica, Bozdoc s-a întors către o tânără însărcinată cu (ne)comunicarea: „Am voie să spun asta?". După ce a primit încuviinţarea cu jumătate de glas, directoarea ne-a luminat: sunt 200 de oameni la producţie, plus încă 50 de partea de logistică. În sfârşit o informaţie!
De fapt, ce am văzut în fabrică sunt nişte tuburi şi cazane imense din care oricum nu am înţeles mai nimic, pentru că h