„N-am mai luat de mult timp oameni în echipă şi nici nu m-am uitat până acum pe paginile de Facebook ale celor pe care i-am angajat, dar dacă ar trebui să fac asta acum, m-aş uita şi pe pagina de Facebook. Sunt sigur că pe unii i-ar putea ajuta la angajare mai mult decât CV-ul, pentru că eu sunt interesat de creativitate, de felul în care scriu oamenii, iar dacă văd pe Facebook o pagină a cuiva interesat de reclame din toată lumea, iar criteriile de abordare sunt cele corecte, mă interesează mai mult decât ce a făcut până acum în altă parte”, spune Bogdan Naumovici, director de creaţie al unei foarte cunoscute firme de publicitate din România.
Mai sunt şi unii care nu dau doi bani pe Facebook, deşi ştiu foarte bine că e la modă. „Nu consider că pagina de Facebook ar putea fi un criteriu de selecţie la angajare. Poate o reţea precum LinkedIn m-ar interesa dacă aş vrea să îmi fac o părere despre o persoană, dar nu Facebook-ul, pentru că acolo poate posta oricine cu copy/paste, deci este absolut irelevant. Nu sunt o adeptă a acestei reţele de socializare, deşi o folosesc pentru promovarea anumitor evenimente care au vizibilitate mai bună astfel”, spune Loredana Manolache, CEO al unei firme de PR.
Alţi angajatori se aşteaptă deja să găsească pagini de Facebook făcute special pentru a induce angajatorul în eroare, adevărul fiind bine ascuns sau cosmetizat. „Pagina de Facebook şi în general orice faci are o importanţă foarte mare în momentul în care doreşti să te angajezi. Un angajator cere referinţe de la cei cu care ai lucrat la un moment dat, dacă are acces la aceştia, sau încearcă să afle mai multe despre persoana respectivă din alte surse.
Profilul de Facebook este o modalitate bună de a afla informaţii pentru că acolo poţi afla multe despre felul în care se raportează persoana respectivă la diverse subiecte, cum gândeşte şi cu cine interacţione