Anca Boagiu a inspectat iar tronsoanele aflate în lucru şi s-a declarat mulţumită, dar a şi invocat o uşoară ameninţare: la sfârşitul anului va prezenta publicului un clasament al celor mai puturoase firme de construcţii care au contractat lucrări de la Ministerul Transporturilor. Sursa: Remus Suciu
„Cred că se va putea circula pe autostradă, de la Nădlac la Sibiu, undeva în primăvara lui 2013", a declarat astăzi ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, în timpul unei vizite făcute pe traseul Coridorului lV pan-european cu ocazia inaugurării lucrărilor la loturile 1 şi 2 ale tronsonului de autostradă Orăştie – Sibiu, care se întind pe 45 de kilometri.
Lucrări pe care numai bunul Dumnezeu le mai putea termina
Anca Boagiu se declară optimistă în ceea ce priveşte acest termen chiar dacă a recunoscut, fără să dea mai multe detalii, că pe un lot de lucrări situat între Timişoara şi Lugoj situaţia este încă neclară: „Avem o problemă cu un lot de pe tronsonul Timişoara-Lugoj, sper ca-n această săptămână să avem o discuţie tehnică pe această problemă şi să o rezolvăm. Lotul Lugoj – Deva a fost licitat. Avem 900 milioane de euro pe care o să-i licităm în perioada imediat următoare, sumă care a fost constituită şi din economiile pe care am reuşit să le facem. Economiile le-am realizat în principal introducând standardele de cost, renegociind contractul pe autostrada Transilvania, contractele de mentenanţă de pe drumurile naţionale, introducând noi standarde de deszăpezire, obţinând reduceri care pleacă de la 30% în sus. Acest lucru ne-a creat posibilitatea să pornim lucrări care de ani de zile erau începute şi aşteptau să le termine bunul Dumnezeu, probabil".
După ce a participat la începerea lucrărilor la loturile 1 şi 2 de pe tronsonul Orăştie – Sibiu, ministrul transporturilor a inspectat şi stadiul lucrărilor de pe porţiunea de 32 de kilometr