Andrei Alecu (25 ani) vorbeste intr-un interviu acordat Wall-Street.ro despre provocarile unei afaceri in franciza in care fiecare detaliu conteaza si este verificat cu minutiozitate germana. Alaturi de un partener de afaceri, tanarul antreprenor a demarat franciza Hugo Boss in 2009, cand criza lovea puternic Romania.
"Poate ca e mai bine ca am inceput acest business-ul in plina criza, pentru ca in felul asta mi-am deschis ochii la tot felul de lucruri", spune Alecu.
Cu toate ca regreta ca nu a inceput afacerea intr-o perioada de boom, cu vanzari mari, pentru ca atunci ar "fi ars mult mai repede etapele acumularii de experienta", tanarul antreprenor mentioneaza ca este foarte aproape de a trece pe profit, lucru care ar putea sa se intample in acest an.
El isi aminteste ca afacerea a inceput de la o oportunitate si a fost ceva spontan. Pur si simplu a decis cu partenerul sau de afaceri, Adrian Matei, sa nu treaca pe langa aceasta sansa.
"Daca mi-ar fi spus cineva acum cinci ani ca o sa am o afacere in retailul de haine nu as fi crezut. Nu era nici macar in top 30 ideii de business pe care vroiam sa le pun in practica", mentioneaza Alecu.
Desi este considerat un brand de lux, antreprenorul nu crede ca Hugo Boss se pozitioneaza pe o nisa.
"Mai degraba unii dintre concurentii nostri sunt pe nisa. De exemplu, Ermenegildo Zegna este mai pe nisa. Practic, cel mai ieftin produs al lor este de doua ori mai scump decat al nostru", explica Andrei Alecu.
Cele doua magazine Hugo Boss din tara (Constanta si Bucuresti) comercializeaza exclusiv brandul Hugo Boss, dar sunt mai multe linii care apartin firmei: Boss Black, Boss Selection, Boss Green, sau Boss Orange, ultimile doua fiind linii sport, in timp ce primele 2 sunt liniile elegante ale brandului.
Regulile unei afaceri in franciza
Andrei Alecu, fiul fostu