Câteva trenuri de lung parcurs au întârziat cu mai mult de o oră, indignând sute de călători. Cauza: ca de obicei, „persoane necunoscute“ au furat diverse echipamente feroviare, în lipsa pazei ce trebuia asigurată – potrivit unui proiect normativ uitat prin sertarele birocraţilor – de către Jandarmeria Română.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA ne-a informat, azi-dimineaţă, că circulaţia feroviară din zona Crivina-Brazi (între Ploieşti şi Bucureşti) se desfăşoară la cale liberă, din cauza unei defecţiuni tehnice la instalaţia de dirijare a traficului. „Defecţiunea este produsă de persoane necunoscute care au sustras mai multe elemente (bobine, relee etc.) din componenţa instalaţiei de siguranţă a circulaţiei“, precizează CFR. Precizăm şi noi că Ministerul Transporturilor a pregătit încă de astă-vară un proiect de ordonanţă în baza căruia liniile şi echipamentele CFR vor fi păzite de Jandarmeria Română (cum era şi normal), însă din motive deocamdată necunoscute ordonanţa întârzie să intre în vigoare.
În urma evenimentului de la Brazi, circulaţia trenurilor, întârzierile înregistrate în traficul feroviar la intrarea în Bucureşti Nord sunt de 60-90 de minute per garnitură.
Trenuri care ajung cu întârziere în Gara de Nord:
- P 3010 care circulă în relaţia Braşov – Bucureşti Nord – 90 min
- R 654 care circulă în relaţia Bicaz – Bucureşti Nord – 90 min
- Acc 1554 care circulă în relaţia Mărăşeşti – Bucureşti Nord – 90 min
- Acc 1632 care circulă în relaţia Oradea – Bucureşti Nord – 90 min
- Acc 1558 care circulă în relaţia Buzău – Bucureşti Nord – 90 min
„Echipele de intervenţie se află la faţa locului şi desfăşoară lucrări de înlocuire a elementelor furate, astfel încât circulaţia trenurilor să fie reluată în condiţii normale de trafic“, mai precizează CFR SA, care îşi cere scuze pasagerilor pentru disco