Organizaţia de Cooperare şi Dezvoltare Economică OECD publică un studiu interesant din care reiese că a le citi în fiecare seară copiilor o poveste îi va ajuta mai târziu să obţină rezultate mai bune la şcoală.
A le citi copiilor poveşti până la vârsta de 7 ani va avea un impact pozitiv ani de zile mai târziu - aşa se poate rezuma un studiu recent publicat de OCDE, plecând de la faimoasele teste PISA publicate la începutul anului 2011. OECD analizează în această anchetă realizată în 14 state dezvoltate impactul implicării părinţilor în educaţia copiilor, iar concluzia este încurajatoare.
Astfel, reuşita copiilor la şcoală nu depinde doar de categoria socio-profesională a părinţilor, de nivelul lor de studii sau de timpul pe care-l consacră progeniturii. Multe depind şi de calitatea acestui timp oferit copiilor. Cu cât acest timp a fost consacrat mai mult cititului şi descifrării unei poveşti, cu atât mai mult, odată ajunşi adolescenţi, ei vor aprecia mai mult lectura şi, mai ales, vor fi mai buni la şcoală.
Când spunem lectură e vorba doar de simplul fapt de a citi sau povesti o istorie - nu trebuie deci să te chinui să te joci cu copilul cu literele alfabetului, oricâte virtuţi educative ţi s-ar spune că are acest lucru. Beneficiul cititului este la final de până la un an de şcoală, e vorba deci de avansul pe care copilul cu părinţi „cititori” îl va avea mai târziu - pe la 15 ani - faţă de restul colegilor săi de generaţie care nu au avut noroc de astfel de părinţi.
Studiul OCDE este foarte precis: copii cărora li s-a citit din timp şi în mod regulat - cel puţin de două ori pe săptămână - au rezultate clar mai bune la 15 ani. O altă concluzie a acestui raport care merită evidenţiată este faptul că a lua masa împreună cu copiii mai mari, cu adolescenţii, profitând pentru a vorbi de una şi de alta - despre filme, emisiuni de televiziune s