Procesele de eficientizare a costurilor, daca sunt derulate corect in cadrul companiilor, se pot dovedi cele mai bune cai pentru o buna evolutie a acestora si pentru castigarea cotei de piata, a declarat intr-un interviu acordat Wall-Street.ro, Constantin Stan, directorul general al Ascendis Process Management.
“Eficientizarea, in acceptiunea noastra, nu inseamna neaparat taieri de costuri, asa cum, in mod gresit, unii agenti economici au procedat la inceputul crizei. A fost perioada «salbatica», a masurilor pripite, a panicii instalate la nivel de top management, iar rezultatele nu au fost cele asteptate",a declarat Constantin Stan (foto), seful Ascendis Process Management, divizia din grupul Ascendis specializata in optimizarea proceselor.
Eficientizare inseamna a produce si mai ales a vinde mai mult, utilizand aceleasi resurse, sau chiar utilizand mai putine resurse, coninua el, subliniind ca simpla taiere de costuri nu aduce succes in business. Mai mult, reducerea de costuri, facuta arbitrar, poate duce chiar la faliment, sustine Stan.
“Auzim, de multe ori, ca o organizatie si-a propus reducerea a 40 % din personal. Daca acest lucru se produce fara o pregatire a proceselor din organizatie, in sensul simplificarii acestora, se obtine o dubla frustrare: pe de o parte sunt cei plecati, care si-au pierdut locurile de munca fara sa inteleaga prea bine care a fost cauza, iar de cealalta parte sunt cei ramasi, care, in eventualitatea ca procesele raman identice, au un volum de munca dublu fata de situatia anterioara", explica Stan.
Productivitatea unui angajat nemultumit scade la jumatate fata de potentialul lui, considera managerul, si astfel se explica esecul unor masuri de restructurare de personal si taiere de costuri.
Pe de alta parte, un demers constant de imbunatatire duce la cresterea cotei de piata. El da exemplu o cunoscuta f