În luna octombrie, portalurile de comerţ electronic au pierdut comenzi deorece momentele de indisponibilitate au apărut şi de 49 de ori, potrivit unui studiu realizat de trafic.ro
Luna trecută, magazinele online au pierdut în medie 6 comenzi la fiecare 1.000, din cauza momentelor de indisponibilitate.
Studiul analizează performanţele de uptime pentru 77 dintre site-urile românești de comerț electronic prezente în rețeaua 2Parale.
Fiecare dintre site-urile monitorizate a înregistrat întreruperi de cel puțin un minut. În medie, un site a picat de 49 de ori în decursul lunii octombrie, înregistrând un downtime (perioadă de timp în care sistemul nu este disponibil) total de 273 de minute. Practic, fiecare site a fost indisponibil în medie, în luna analizată, mai mult de 4 ore și jumătate.
Durata medie a unei căderi a fost de 10 minute (cea mai mică sub un minut, iar cea mai mare de 1.620 de minute).
„ De exemplu, un utilizator intră pe site, dar, dacă site-ul se încarcă greu, de cele mai multe ori renunţă. La fel se întâmplă şi dacă dă click pe un link şi vede o eroare. Şi în acest caz, experienţa de navigare este puternic afectată şi e posibil ca vizitatorul să părăsească site-ul şi să se orienteze către un site concurent. Mai mult, în timp, problemele de performanţă ale magazinelor afectează şi imaginea acestora” , a afirmat Bogdan Aron, Marketing Manager la trafic.ro.
Din datele analizate rezultă că minutul în care au picat cele mai multe site-uri a fost înregistrat la 11:05, una dintre perioadele de vârf pentru shopping-ul online. La nivel de oră, recordul de downtime s-a înregistrat la 5 am, urmată de orele 6 am şi 11 am, intervale în care traficul crește de obicei. Efectele negative ale downtime-ului vânzărilor sunt amplificate de faptul că cele mai multe vânzări din luna octombrie au avut loc în intervalul orar 10.00-15.00.