România a fost reprezentantă, la finalul săptămânii trecute, la cel mai mare târg internaţional de turism adresat profesioniştilor în domeniu, "World Trade Market", care a avut loc la Londra, de către delegaţia Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) alături de 30 de co-expozanţi români, printre care operatori şi agenţii de turism, reprezentanţi ai industriei hoteliere, ai asociaţilor de promovare şi ai autorităţilor publice locale din ţară.
Evenimentul a cuprins standurile de promovare a 4.890 de expozanţi veniţi din 189 de state, cum ar fi Germania, Ungaria sau Israel, şi s-a desfăşut pe parcursul a trei zile, în cadrul său fiind lansată şi broşura "Ghidul Staţiunilor Balneoclimaterice", ce prezintă detalii privind turismul balnear din România.
"Partea de balnear a fost prezentată luni, chiar la deschiderea târgului. Pentru a promova turismul balnear din România au fost aduşi specialişti din cadrul Institutului de Balneologie şi specialişti din cadrul Ministerului Sănătăţii", a declarat pentru gândul Emilian Imbri, consilierul personal al ministrului Elena Udrea, care a participat la activităţile desfăşurate în cadrul evenimentului de la Londra.
"Turismul medical este foarte bine conturat în Anglia, aici intrând atât segmentul balnear, cât şi cel al chirurgiei medicale", a mai adăugat Imbri.
Conform celor mai recente date ale Institutului Naţional de Statistică, în luna septembrie a acestui an circa 696.600 de străini au vizitat România, în creştere cu 6,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cea mai mare parte a lor, 93,1%, a provenit din state europene, iar cele mai multe sosiri au înregistrate în rândul ungurilor, bulgarilor şi germanilor, mai exact 32,8%, 18,1%, respectiv 10% din totalul străinilor care au trecut graniţele României.
De ce este importantă participarea la astfel de evenimente
Reprezen