Datele privind creşterea economiei în trimestrul al treilea sunt întărite şi de rezultatele studiului GfK Temax România, privind achiziția de bunuri de folosință îndelungată, pentru perioada iulie-septembrie a lui 2011. Sursa: SHUTTERSTOCK
Astfel, piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din România a înregistrat o creştere de două cifre pentru al treilea trimestru consecutiv. Plusul înregistrat de piaţă este de 11,5% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Cel de-al treilea trimestru a fost unul de succes în special pentru piaţa de IT (+26,6%), dar toate sectoarele monitorizare de GfK TEMAX au avut evoluţii pozitive. Pe lângă electrocasnicele mici, foto şi telecom, care au continuat să înregistreze creşteri solide, sectorul echipamentelor de birou a crescut pentru prima data din 2008. Electronicele şi electrocasnicele mari au arătat şi ele un plus, chiar dacă mai mic, de 2,7%, respectiv 1,1%.
IT-ul, vedeta creşterilor
Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, sectorul IT a înregistrat o creştere de 26,6% în valoare, ceea ce sugerează faptul că amânarea cererii pentru produsele IT a ajuns la final. Trendul pozitiv este vizibil în special în cadrul categoriei computerelor portabile, unde consumatorul a fost motivat în procesul de cumpărare de eroziunea de preţ. O altă categoriei pentru care eroziunea de preţ a încurajat consumul a fost cea a monitoarelor, unde preţul a avut acelaşi trend.
Sectorul electrocasnicelor mici din România a avut un plus de 15,8% în trimestrul al treilea din 2011 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Majoritatea produselor din această categorie au contribuit la această tendinţă pozitivă. Dezvoltarea sectorului a fost susţinută de creşteri mari, de peste 30%, pe pieţele aparatelor pentru prepararea mâncării şi aparatelor pentru prepararea băuturilor calde. Cererea în creş