România nu se numără printre noile pieţe de interes strategic pentru italienii de la UniCredit pentru că nu are destulă creştere economică şi riscul de credit e mare, iar extinderea reţelei teritoriale va fi îngheţată la loc anul viitor, dar nici nu vor să vândă afacerile locale şi vor continua creşterea creditării peste ritmul pieţei.
"Nu vom lăsa loc concurenţei pe piaţa creditului, mai ales după ce la nouă luni am avut o creştere de 22% pe corporate şi de 9% pe retail - mult peste media pieţei. Strategia generală de business în România nu se schimbă, doar că din 50 de unităţi programate pentru extindere în 2011 vom rămâne cu 11 şi ne oprim până când economia va da semne mai puternice de revenire, nu doar pe un trimestru", spune Răsvan Radu, preşedintele executiv al UniCredit Ţiriac Bank, explicând consecinţele locale ale planului strategic anunţat luni seară de UniCredit Group în vederea consolidării capitalului.
Planul începe cu o majorare de capital record de 7,5 mld. euro deja garantată de către băncile care se vor ocupa de plasament şi este prevăzută să aibă loc în T1 2012.
Cât priveşte regiunea, italienii se vor concentra pe patru pieţe - Polonia, Turcia, Rusia şi Cehia, pe care le consideră cele mai atractive din punctul de vedere al creşterii economice şi al poziţiilor pe care le deţin deja băncile lor, putând asigura o rentabilitate solidă a capitalurilor.
"Dacă comparăm creşterile economice cu cele din România, dacă ne uităm la costul riscului, ne dăm seama de ce este preferată Cehia şi nu România. După costul cu provizioanele sistemul bancar românesc este mai afectat decât cele din zona euro şi decât cele din ţările din jur pentru că economia s-a dezmorţit mult mai greu şi numai noi am avut o cădere de 7%." Cu toate acestea, Răsvan Radu spune că UniCredit nu vrea să vândă banca din România. De asemenea, afirmă că nu a primi