Firmele româneşti arată că pot crea telefoane inteligente, tablete şi laptopuri şi încearcă să cucerească piaţa cu produse ieftine. Apple sau Samsung sunt două dintre marile companii care domină segmentul gadgeturilor la nivel mondial, iar piaţa din România nu face excepţie de la această regulă.
Totuşi, chiar şi în acest context, o mână de temerari români încearcă să-şi câştige locul pe piaţa de profil. Evolio, Allview şi, mai nou, InfoTouch sunt brandurile româneşti care se visează, dacă nu competitori direcţi ai Apple şi Samsung, măcar nume importante în România. Brandul Evolio a apărut în 2003, sub tutela Televoice, un distribuitor de telefoane fixe. În 2007, compania a trecut pe o piaţă care i-a adus primele succese: sistemele de navigaţie. Investiţia iniţială a fost de 1 milion de euro, iar vânzările, de peste 10.000 de unităţi.
„Ucigaşii de iPad"
Evolio s-a îndreptat spre noi tehnologii prin tableta Evotab, destinată segmentelor inferioare ale pieţei şi comercializată la doar 500 de lei. Potrivit reprezentanţilor firmei, s-au vândut peste 3.000 de unităţi în primele nouă luni ale lui 2011. Dar Evotab a fost doar primul test. Tableta Neura a fost supranumită de creatorii săi drept „ucigaşul de iPad". Gadgetul cu sistem de operare Android şi procesor dual-core vine însă pe o piaţă încă în dezvoltare. „Foarte puţini români ştiu la ce foloseşte o tabletă.
Înregistrăm cifre inferioare faţă de iPad, însă vânzările de Neura sunt pe trend crescător, în timp ce iPad scade. Este o piaţă în formare, dar 2012 va fi anul tabletelor, care vor depăşi netbook-urile ca vânzări", este de părere Liviu Nistoran, şeful Televoice. Şi dacă aceste gadgeturi sunt încă o piaţă timidă, cea a laptopurilor este deja foarte dezvoltată, iar Evolio a prezentat în octombrie U9, „cel mai uşor laptop din lume". Aparatul de 980 de grame va fi lansat în următoarele