Economia locală are, chiar şi în perioadă de recesiune, exemple antreprenoriale de urmat, modele de business după care tinerii din ţară se pot ghida, afaceri care în ciuda contextului nefavorabil au reuşit să se impună pe nişe de piaţă, să găsească clienţi, să angajeze oameni care în final să le aducă rate nesperate de creştere.
"Antreprenorii locali sunt cea mai de preţ resursă a economiei, iar tinerii din ţară au nevoie de modele pozitive de urmat în business", spunea Cristian Nacu, partener în cadrul Enterprise Investors, fondul de investiţii alături de care ZF împreună cu BCR şi asociaţia Triple Helix desfăşoară proiectul "Campioni români în business".
Clasamentul celor mai dinamici antreprenori a luat în calcul aproape 3.400 de companii din toată ţara conduse de antrepenori independenţi şi care au avut anul trecut o cifră de afaceri cumulată de aproape 100 mld. euro şi peste 950.000 de angajaţi. Altfel spus afacerile antreprenoriale analizate generează 40% din cifra de afaceri a tuturor companiilor din România.
Cu toate că deocamdată niciun antreprenor român nu a reuşit să spargă pragul afacerilor de un miliard de euro (cu o singură companie), businessul antreprenorial este extrem de dinamic, mai ales categoria oamenilor de afaceri care angajează câteva sute de oameni şi ale căror rulaje nu depăşesc 50-100 mil. euro. Mergând şi mai jos, afacerile locale de câteva milioane de euro dau greutate economiei locale.
Astfel, criteriile de selecţie a companiilor campioane în business au fost o cifră de afaceri de peste 20 mil. lei în 2010, obţinerea de profit net şi peste 10 angajaţi. Criteriul de premiere este reprezentat de creşterea medie anuală a cifrei de afaceri din ultimii trei ani (2008-2010).
Evenimentul "Campioni români în business" a premiat deja 12 companii din Transilvania şi Banat, iar joi 17 noiembrie se vor desemna î