Centrul de Mediere al Camerei de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti a organizat, ieri, spre dezbatere "Medierea-dinamism în afaceri". Vicepreşedinte CCIB şi preşedinte al Consiliului Consultativ al Centrului de Mediere al CCIB, Mircea Dan Fărcaş a declarat, pentru Curierul Naţional, că un litigiu comercial care în mod normal ţine de ordinul multor luni sau ani s-ar putea rezolva prin două sau trei şedinţe de mediere, asta însemnând între trei săptămâni şi maximum o lună şi jumătate, dar şi operativitate pentru agentul comercial pentru că nu pierde timpul prin justiţie, nu dă bani mulţi şi are şi mulţumirea că şi-a rezolvat amiabil conflictul cu partenerul prin intermediul unui mediator. "Din analiza sondajului efectuat de CCIB în rândul companiilor româneşti s-a constatat că 71% din respondenţi au dorit să îşi includă în contractele comerciale clauza de mediere, iar 72% dintre ei chiar îşi doresc să facă medierea, deşi doar 2,7% dintre ei au aplicat-o. Asta înseamnă că informarea asupra modalităţii practice de desfăşurare a procesului de mediere încă nu este cunoscută. Totodată, recomand oamenilor de afaceri să apeleze la mediere pentru că este cea mai bună cale în prezent de a rezolva conflictele, în special cele comerciale", a arătat, pentru Curierul Naţional, preşedintele Consiliului Consultativ al Centrului de Mediere al CCIB, Mircea Dan Fărcaş.
Vicepreşedinte al CCIB, deputatul Aurel Vainer a spus că acest concept de mediere trebuie introdus printr-un act educaţional pentru a avea succes şi că în viaţa economică este nevoie de o educaţie pro-mediere.
Gorghiu: Mediul de afaceri are nevoie de soluţii inteligente şi rapide care să asigure continuitatea afacerilor şi a raporturilor comerciale dintre părţi
Avocat şi mediator, deputatul PNL, Alina Gorghiu, a declarat că modificarea principală (n.r. - la iniţiativa legislativă