La doi ani de la prezentarea SUV-ului Duster, Dacia continuă seria lansărilor de maşini "practice" cu Lodgy, o maşină de familie cu cinci sau şapte locuri care va fi asamblată exclusiv în Maroc, fiind de altfel primul model Dacia care "se rupe" de România.
Dacia Lodgy este primul monovolum din istoria mărcii româneşti. Grupul Renault a aplicat şi pentru noul brand aceeaşi strategie ca pentru Duster, prezentând designul şi numele modelului printr-un concept care participă la cursele pe gheaţă din Trofeul Andros, una dintre cele mai cunoscute şi mai spectaculoase competiţii auto din Franţa. Astfel, Dacia iese din tipare şi nu prezintă modelul la un salon auto sau în cadrul unui eveniment dedicat.
Astfel, cu toate că Dacia a fost lansată ca o marcă low-cost, acum francezii vor să repoziţioneze brandul românesc cu ajutorul evenimentelor sportive precum Trofeul Andros sau cursa de la Pikes Peak din Statele Unite, cel mai spectaculos raliu din lume unde bolizi de aproape 1.000 CP urcă la peste 5.000 de metri altitudine.
Oficialii Dacia-Renault au prezentat luni-seară la Paris, la atelierele companiei, modelul Lodgy pe care intenţionează să-l folosească în competiţia de vehicule Trofeul Andros. Varianta de serie a Lodgy urmează să fie adusă în faţa publicului la Salonul Auto de la Geneva din 2012 şi lansată ulterior pe piaţa europeană.
Dacia Lodgy va intra în competiţie directă pe piaţa europeană cu modele precum Chevrolet Orlando, care are un preţ de pornire de 16.600 de euro cu TVA, Ford C-Max (de la 17.500 de euro) sau Volkswagen Golf Plus (16.900 de euro).
Cu toate că oficialii Renault nu au anunţat detaliile tehnice ale viitorului Lodgy, este de aşteptat ca cel puţin pentru început monovolumul să preia gama de motorizări a lui Duster, adică motorul diesel de 1,5 litri dCi în versiunile de 90 şi 110 CP şi cel pe